Szeretettel köszöntjük iskolánk honlapján!

Dömsödi táborozás

Az esős rossz idő után, egy bíztatóan napsütéses napon indultunk kicsiny csapatunkkal Dömsödre táborozni. Megérkezésünket és berendezkedésünket követően sétát tettük a városban és a Duna partján.

Másnap Ráckevére mentünk, a délelőtt folyamán megnéztük a város nevezetességeit. Felmásztunk a Tűztoronyba-ki 103, ki 118 lépcsőfokot megtéve- pontos számot csak az tudhat, akinek egyáltalán nincs tériszonya, és csak a számolásra tudott figyelni.

Miután újra biztos talajon álltunk, a katolikus templom felé vettük az irányt. Nagyon érdekes volt, hogy a templom falfestményein Ráckeve történetében fontos szerepet játszó személyek képmását is láthattuk. Ezt követően, a nem oly rég felújított Vízimalmot kerestük fel. A Vízimalomban miután mindenkit mázsával lemértek (kivéve a szégyenlősöket) megismerkedtünk a lisztgyártás folyamatával.

A délutánt a strandon töltöttök, ráncosra áztatva magunkat.

A következő nap a kézműves foglalkozásé és a sporté volt. Délelőtt gyöngyöt fűztünk, scoubidouztunk. Délután vízre szálltunk. Két kenuval egy kisebb túrát tettünk a Dunán.

Másnap egy egész napos pusztaprogramon vettünk részt Solton. A hagyományőrző pusztaprogram tízóraival (kemencében sült tejfölös lángos, üdítő) indult. Ezután egy hangulatos lovas kocsikázás közben megismerkedhettünk a változatos tájjal.

Ezt követően különféle kézműves bemutatókat láthattunk (patkoló kovács, szőnyegszövő, hímző, fazekas, stb.). Egy rövid séta után a parasztudvarban megnézhettük a tájházat, valamint az őshonos magyar háziállatokat (szürke marha, mangalica, racka, magyar félvér ló, szamár, stb.) Ezután következett egy igazi kiskun ételekből álló ebéd, amelyhez citerazenekar biztosította a vidám hangulatot. Ebéd után lendületes csikósbemutatót láthattunk, majd a gyermekek maguk is kipróbálhatták a lovaglást és a szamaragolást. A melegtől és az izgalmas programoktól kimerülten tértünk vissza Dömsödre, az estét szalonnasütéssel zártuk.

Az utolsó naphoz érve délelőtt még pancsoltunk egy kicsit a Dunában, és aki még nem készített ajándékot az otthoniaknak még bepótolta.

Délután indultunk haza. Nagyon jól éreztük magunkat.

Köszönetet szeretnénk mondani Regényiné Aranka néninek, a támogatásért, Kulcsár Sándornénak, hogy biztosította utazásunkhoz a támogató szolgálat buszát.